Liikennepalveluja koskeva laatulupaus

Joukkoliikennelaki (13.11.2009/869)

48§ Liikennepalveluja koskeva laatulupaus

1) Tarjottavat liikennepalvelut:

J & M Launokorpi Oy suorittaa tilausajoja koti- ja ulkomailla, tuottaa valmismatkoja oman toimiston nimissä niin yksittäisille matkailijoille kuin valmiille ryhmille. Kemiönsaaren koululaiskuljetukset hoidetaan aina sopimuskauden mukaan.

2) Palveluista sekä niiden muutoksista ja peruutuksista tiedottaminen:

Tietoja matkoista, aikatauluista ja reiteistä saa nettisivuiltamme www.launokorpi.com. Lisäksi Kemiönsaaren kunnan sivuilla on nähtävillä koululaiskuljetusten reitit ja aikataulut. Mahdollisista peruutuksista tiedotamme hyvissä ajoin. Tiedotuskanavina käytetään www.launokorpi.com -sivuja ja https://www.facebook.com/launokorpi

3) Käytössä olevat liput ja niiden hinnat:.

Koululaiskuljetusten mukana kulkevat kunnan asukkaat voivat hankkia lippunsa Kemiönsaaren kunnan palvelupisteistä tai halutessaan maksaa käteisellä kuljettajalle lipun hinnan.

4) Informaatio- ja lippujärjestelmiin kuuluminen:

J & M Launokorpi Oy on mukana Matkahuollon lippujärjestelmässä.

5) Käytössä olevat ajoneuvot, niiden mahdollinen matalalattiaisuus ja varusteet, jotka helpottavat matkustajan autoon pääsyä:

J & M Launokorpi Oy:n kalusto 9.12.2020 on seuraava:

  • 11-paikkainenen WV Crafter, vm 2011, Euro 5
  • 20-paikkainen MB Sprinter, vm 2009, Euro 4
  • 22-paikkainen WV Crafter, vm 2006
  • 39-paikkainen Volvo B10, vm 2000
  • 49-paikkainen VDL, vm 2013, Euro 6
  • 52-paikkainen Bova, vm 2011, Euro 5
  • 54-paikkainen Bova, vm 2008, Euro 5
  • 56-paikkainen Scania Omniexpress, vm 2013, Euro 5

6) Asiakastyytyväisyyden mittaaminen:

Asiakastyytyväisyyttä mitataan säännöllisesti tehtävillä kirjallisilla kyselyillä. Lisäksi palautekeskustelut puhelimitse ja sähköpostitse saatetaan henkilökunnan tietoon ja pyritään edelleen kehittämään palvelutasoa.

Asiakaspalautteeseen vastataan viipymättä, joko keskustelemalla puhelimessa tai sähköpostitse.

7) Valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaukset:

Yrityksen johto käsittelee asian tapauskohtaisesti ja päättää mahdollisesta palautuksesta, sopimuksen purkamisesta tai vahingonkorvauksesta.

8) Vammaisten ja liikuntarajoitteisten matkustajien käytettävissä olevat palvelut, heidän avustamisensa, siitä tiedottaminen sekä muu eri väestöryhmien tarpeiden huomioon ottaminen:

Kuljettajat avustavat parhaan taitonsa mukaan liikuntarajoitteisia henkilöitä, mm.matkatavarat nostetaan linja-auton kyytiin, mahdollinen rollaattori tai pyörätuoli autetaan kyytiin.